fredag 10. februar 2017

Føremelding fra Drammen kommune

Jeg fikk en hyggelig telefon fra Bjørn Ringstad i Drammen kommune i dag. Han hadde følgende rapport fra løypekjørerne:
Alle løyper er preparert før helgen.
Det er lite snø i marka. Is, grus og enkelte bare felter.
Særlig lite snø i solvendte traseer.
Ta det rolig i utforkjøringer!!!!
God tur!
Det er veldig fine forhold på skyggesida (Lier) nå. Jevnt over er det blåswixføre og skikkelig vinterlig med snø på trærne og flere minusgrader. Kom dere ut på ski før mildværet returnerer.

Bildet er også fra løypegjengen, tatt i Kamstrupen. Som dere ser så er det endel snø, men også kvist og slikt som stikker opp.

3 kommentarer:

Runar sa...

Kamstrup er som Gunnar nevner kjørt, men det stikker opp en del kvist og annet her og der, lite steiner men ikke fritt for det så ikke velg de beste skiene du har. jeg gikk videre i "manuelt oppgått spor" forbi Marivann og ned på Vrangen ved sportsfiskerhytta. Fra Marimyr til Vrangen kunne de igrunn ha kjørt da det var ett greit snødekke, men sporet som er der fungerer bra som det er også. Isen er tørr og fin med scooterspor som ble kjørt vel i går. Videre var jeg over Tverråsen, se opp for noen hissige steiner i traseen retning Solvang rett etter der det er løypeskille halvveis ned i driterbakkene. Det er også noen steiner lenger opp i de bakkene, se opp på vei ned her. Tverråsrunden var som igår, nykjørt og ganske fin, litt lyng og noen få steiner ellers bra, fin vinterstemning:) Uproblematisk ned Tverråsjuvet, noe stein ned til tverken.

Anonym sa...

Noen som har rapport fra Urdevannsområdet? Kjørt spor på veiene?

Anonym sa...

Ja det er kjørt der, helt ned til Vrangen via Solbergvann som jeg har sett, og ifølge skisporet.no også til vrangla og bordvika ved glitre, men ikke sporsatt under ledningen tilbake til urdevann fra Vrangla pga tynt snødekke, ei heller sporsatt visstnok over til Svarthavna via Langvann.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk