søndag 22. november 2015

Klart for årets sesongens første skitur!

Hei igjen alle sammen! Da er det nylig lagt ut melding om at det er produsert nok snø på Konnerud til at de har laget en liten runde der oppe. Her er det nå mulig å gå på ski. Jeg skal ta turen opp snart - gleder meg til sesongens første tur i strålende solskinn!

Det produseres også snø på Garsjø/Martinsløkka, men derfra har jeg ikke fått noen oppdateringer siden fredag. Jeg tar kanskje en tur opp i kveld for å ta dette nærmere i øyensyn.

Det er ca -5 grader på Konnerud og nyprodusert kunstsnø. Dette betyr at det er føre for en blåvariant. Jeg vil forsøke meg med VR40, evnt VR45 i bakhånd.

I tillegg kom det i går litt natursnø. Jeg var ute og løp i Ulevannsområdet langs stier og skogsbilveier. Her ligger det nå 5 cm snø, og flere hadde gått på ski på veiene, noe som går helt fint (ikke bruk nye/gode ski), men det er selvsagt ikke satt spor ennå. 

Det er meldt mer nedbør tirsdag og onsdag, størst sjanse på onsdag, og dette kommer nok som regn i byen, men vil sannsynligvis legge seg som snø inne i marka, i hvert fall over 400-500 moh

God tur alle sammen!

Ingen kommentarer:

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk