fredag 13. desember 2013

Løypa til Svarthamna er ødelagt, de andre sporene er fine

I går la løypekjørerne i Lier ut en melding om at løypene langs skogsbilveiene til Svarthamna er ødelagt av bilkjøring. Men det er flotte forhold på Martinsløkka (til Sauehøgda) og på Garsjø. Total lengde på løypenetter her er ca 3,5 km.

Det er fremdeles kaldt i gruper og søkk, slik som i løypene, mens det er varmegrader feks på Skimten. Akkurat nå gir dette greie smøreforhold (jeg går med blanke ski om dagen), hvor en blå variant, feks VR40, bør fungere greit. Det er tidvis litt tåke, så Rode Weiss kan også være et godt alternativ.

1 kommentar:

plankepetter sa...

Alle løyper i Kanada er kjørt opp. Litt grus, bare klassisk.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk