søndag 8. desember 2013

Da er vi så smått i gang!

Da har jeg gleden av å ønske alle lesere hjertelig velkommen til en ny skisesong! Det har vært litt tregt i år, riktignok kom det snø i oktober, men november var svært varm, og selv om det har vært (og er) OK skiføre på Martinsløkka (like ved Eiksetra), så er det ikke før snøteppet ligger overalt at sesongen starter på ordentlig :)

I går, før snøfallet, var jeg en tur på de nevmte kunstsnøløypene. Mye folk og fine forhold, selve runden der er på ca 700 m, og så har de lagt ut snø opp mot Sauehøgda (ca 300 m mot Eggevollen). Her er det ganske fint.

Når har det ikke kommet mer enn 12-14 cm, neppe nok til å sette spor de fleste steder, men jeg antar, basert på erfaringene fra tidligere år, at løypemaskinene nå vil tråkke ei såle som vil danne grunnlaget for senere sporsettning.

Jeg tipper at det vil ta litt tid før oppdateringene mot skisporet.no er operative, så all informasjon dere kan legge igjen her er velkommen. Jeg vil oppdatere jevnlig, som vanlig, så lenge det er skiføre.

Vi ses i løypene!

8 kommentarer:

Kaptein sa...

Ser ut som Drammen Kommune har vært ute med scooter for å pakke såle på turveiene rundt Spiralen i dag.

Kristine sa...

Nå gleder jeg meg til å komme i gang! Har vært på Martinsløkka noen ganger, men synes det blir litt kjedelig i lengden. Håper det kommer i alle fall en såle man kan bruke gamleskiene på nå :-) Det snør, det snør, hurra!!!!!

Torleif sa...

Hvordan er parkeringsmulighetene rundt martins-løkka? Har tidligere alltid parkert på eggevollen, men nå er det vel ikke kjørt opp ned dit enda?

Er vel forøvrig ikke mye snø som skal til før de kan kjøre til svarthavna?

Kristine sa...

Kan fint parkere ved Martinsløkka. Det står sannsynligvis flere andre biler der når du kommer dit og du ser den opplyste løypa fra veien. Bare husk 20 kr til bommen. Betaler ved Eggevollen :-)

Har kommet en del snø nå! Vi får følge med her om ikke de kjører opp en såle en av de nærmeste dagene.

Gunnar Schei sa...

tipper de setter såle i dag, ikke noe problem nå det. På skogsbilveiene bør det også være mulig å sette spr, selv om det vil være litt grus her og der i svinger og slikt

Dagis sa...

Martinsløkka har utvidet noe mer i dag. Tilsammen ca. 2 km står det på lier-ski nå. Positivt det, men jeg gleder meg til ordentlig natursnøføre i hele marka.

Kaptein sa...

Eiksetra - Svarthavna har status som preppet med brukbare forhold på lier-ski.com

Anonym sa...

Noen som vet om scootersporet er over Garsjø?

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk