torsdag 30. november 2017

Nye spor og ganske bra forhold

Det er satt spor en rekke steder i dag og det er ganske bra forhold mange steder. Det anbefales å gå langs skogsbilveinettet - det er ikke nok snø til å garantere gode forhold andre plasser. Men særlig er det fint fra Kanada og innover til Nykjua og ned mot Saga.

Andre steder vi finner nye spor:
- Spiralen-Landfalltjern
- Eggevollen-Eiksetra-Svarthamna
- Tverråsrunden og inn til Skimten fra Lier
- Konnerud skistadion-Steglevann-Hallermoen-Katthusdalen

ca -2 grader nå, jeg vill nok satser på Rode multigrade (violet) eller VR45 med litt VR50 i tråkket

Se forøvrig kommentarfeltene, mye info her og førerapporter. Jeg er veldig interessert i info fra Ulevannsområdet - det burde være mulig å kjøre der nå, men jeg har ikke vært der selv

3 kommentarer:

Henrik Egner-Greek sa...

Hei.

Gikk fra Landfalltjern til Skimten via Tverken i går ettermiddag/tidlig kveld (onsdag). Fint fra Landfalltjern til Tverken, mens fra Tverken til Skimten var det litt busker som stakk opp noen steder, men ikke noe grus eller stein.

Smurte med VR 40 og det var litt bakglatt i starten, men lengre inn hadde jeg bra feste. - 4 på Tverken og litt kaldere på Skimten.

Runar sa...

Møtte en i dag som hadde gått Kamstrup inn til Vrangen og han syntes forholdene var relativt gode. Han sa det var kjørt inn til Marimyr fra Eikersida så da antar jeg at det er kjørt i det minste til/fra Solbergvann/Ulevann. det kom også ned løype fra Langvann til Svarthavna. Men jeg har ikke selv gått noen av disse i dag, skal prøve i morgen og kan rapportere nærmere da. Kun gått Eggevollen-Svarthavna-Vrangen og retur idag, greie løyper stort sett, var også kjørt ut nordover fra Garsjø og til Lelangen og videre til Saga visstnok, ikke sporsatt til Lelangen. Ikke sporsatt på Tverråsen heller.

Runar sa...

Han jeg møtte som hadde gått Kamstrup hadde også gått på isen over vrangen, i kanten. Jeg vil på det sterkeste fraråde isen over vannene nå, da det har vært for lite kulde siste tida og det kan være hull i isen eller svak is på uventa steder.

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk