torsdag 16. oktober 2014

Vinteren er i anmarsj!

På vei til jobb i dag la jeg merke til noen merkelig hvite, små flak som dalte ned fra himmelen. Hva kan det være? Kan det være snø? I oktober?? Det har vel aldri skjedd før??

Joda, det viser seg at vi normalt sett (3 av de siste 5 årene) har snø i oktober. Nå har den altså kommet, og i høyden (feks på Eiksetra/ Martinsløkka) så ligger det nå et tynt hvitt teppe! :) Det er meldt mer i natt og i morgen, men det blir neppe liggende lenge.

Velkommen til en ny vintersesong all sammen! :) :)

5 kommentarer:

Torleif sa...

Digg!

Håper det snart blir noen grader kaldere så vi får en tidlig start i år!

Kan nevne at det også til dels la seg på Konnerud i dag tidlig.

Gunnar Schei sa...

veldig bra! det forsvinner jo sikkert igjen, men det er et helt annet værsystem nå enn i fjor, hvor lavtrykkene sto i kø over Storbritannia og sendte varm luft innover Norge. Blir en annen vinter i år!!

IL ROS sa...

2014 har vært så varmt som det aldri er målt før. 9 grader i marka nå - dette er klimaforandringer. At vi har en finger med i spillet her, tviler ikke jeg på. Tror det blir en dårlig vinter.

IL ROS sa...

http://www.yr.no/nyheter/1.12030960

Dagis sa...

Noe som vet om kunstsnøanlegget på Martinsløkka snart kommer i gang? Hvor lang kuldeperiode må til? Og tempertaturen i Garsjø spiller kanskje inn?

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk