lørdag 29. mars 2008

Slutt på Spiralen for i år?

Spiralen er den mest bynære delen av marka, med et fint og variert terreng, en drøy mil oppkjørte spor og lysløyper. Men den ligger lavt (drøyt 200 moh) og i sørhelling, dermed forsvinner snøen raskere her enn på Eiksetra.

I år har jeg kun hatt et par turer på Spiralen pga snøforholdene. En sjekk av skiføret i dag viste at det fremdeles er mulig å få seg en skitur her: 20-50 cm snø og noen oppkjørte løyper. Men som man ser av bildene, så varierer forholdene kraftig , særlig når man nærmer seg parkeringsplassen. Dessuten er det et stort problem for skiføret at så mange går i løypene.

Så selv om det har kommet litt snø på Spiralen de siste dagene, så synger disse løypene nå på siste verset - om ikke værgudene er mer gavmilde med kuldegradene :-)

1 kommentar:

Anonym sa...

er nok slutt nå ja, etter alt regnet de siste dagene. Men det er jo fint i høyden ennå!

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk