tag:blogger.com,1999:blog-2534380263740566762.post9117451987650762287..comments2024-03-13T16:35:41.541+01:00Comments on Skiføret i Drammensmarka: Drammen og Lier - som vanlig :-)Gunnar Scheihttp://www.blogger.com/profile/15028036766535136617noreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-2534380263740566762.post-1750970982686786362012-02-07T14:58:05.378+01:002012-02-07T14:58:05.378+01:00Ja! Fantastisk! Endelig har de preppet Undersrud. ...Ja! Fantastisk! Endelig har de preppet Undersrud. Snakkes! Nå skal jeg ut!Nicholas Amundsenhttps://www.blogger.com/profile/10025274599443354539noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2534380263740566762.post-82240522297305287322012-02-07T10:06:15.413+01:002012-02-07T10:06:15.413+01:00takk for oppklaringen Per Olav!
Drammen kjører of...takk for oppklaringen Per Olav!<br /><br />Drammen kjører oftere oppe på platået enn Lier, Lier prioriterer løypene ned i Eikseterområdet. Det spørs nok om ikke Drammen bør ta over Tverråsrunden igjen neste år.<br /><br />Ellers synes jeg løypekjørerne både i Lier og Drammen er svært dyktige og meget pliktoppfyllende!Gunnar Scheihttps://www.blogger.com/profile/15028036766535136617noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2534380263740566762.post-72526561612800667312012-02-07T08:59:44.087+01:002012-02-07T08:59:44.087+01:00Snakket med Bjørn Ringstad som var løypesjef ifbm ...Snakket med Bjørn Ringstad som var løypesjef ifbm Hauern. Kanada til toppen av Dritarbakkene ble kjørt av Lier. Alt etter Dritarbakkene ble kjørt av Drammen.<br /> <br />Det ble kjørt løyper sent lørdag kveld/tidlig natt før rennet. Nysnø som falt etter kjøring valgte man å la ligge isteden for å kjøre opp på nytt. Dette for å sikre så faste løyper som mulig, noe som ble støttet av TD fra skiforbundet.<br /><br />Så jeg gir i år både Lier og Drammen ros for årets Hauern-preparering. <br /><br />Men jeg tar med litt ris til Lier for kjøring av Tverråsrunden ellers i år, det var bedre i fjor når Drammen kjørte denne selv.Per Olav Hornehttps://www.blogger.com/profile/16767222605174831404noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2534380263740566762.post-17487117077959250912012-02-06T23:38:14.726+01:002012-02-06T23:38:14.726+01:00Høres ut som en rimelig forklaring og løypekjørern...Høres ut som en rimelig forklaring og løypekjørerne i Lier får ha meg unnskyldt for at jeg ga Drammen hele æren for bra spor etter Dritarbakkene.Hendriknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2534380263740566762.post-92152121187809148872012-02-06T22:54:59.905+01:002012-02-06T22:54:59.905+01:00husk også at Tverråsrunden ble kjørt av Lier, alts...husk også at Tverråsrunden ble kjørt av Lier, altså etter DritarbakkaneGunnar Scheihttps://www.blogger.com/profile/15028036766535136617noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2534380263740566762.post-2343492459307498722012-02-06T22:54:26.560+01:002012-02-06T22:54:26.560+01:00Tipper Lier-gutta tenkte at dersom du kjører på ny...Tipper Lier-gutta tenkte at dersom du kjører på nytt vil det bli enda løsere enn om de ikke gjør det. Og siden føret i utgangspunktet var løst (siden det hadde vært kjørt litt lite de siste 2 ukene), så tror jeg det var en riktig vurdering. Hvis man kjører på lett nysnø rett før start, i løyper som allerede er litt løse, vil det kanskje bli verre faktisk.<br /><br />tror de har tenkt slik. Drammens løypenett har vært kjørt mye meri det siste, og gås mer i av folk flest, dermed er de fastere.<br /><br />Jeg tror det er slik det henger sammen.Gunnar Scheihttps://www.blogger.com/profile/15028036766535136617noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2534380263740566762.post-87300738017804510232012-02-06T21:17:47.755+01:002012-02-06T21:17:47.755+01:00"Løypemessig er Lier i eliteserien", utt..."Løypemessig er Lier i eliteserien", uttalte løypekjøreren i Lierposten, men til Hauer'n på søndag var de dessverre ikke det.<br /><br />Snøfallet lørdag førte til løse spor og dårligere glid mellom Kanada og Eiksetra. Er det noen som vet hvorfor Lier ikke kjørte nye spor før start søndag morgen?<br /><br />Drammen hadde gjort jobben og etter Dritarbakkene var det nærmest trikkeskinner til mål.Hendriknoreply@blogger.com