søndag 26. januar 2014

Søndagstur i nysnø?

Det drysser stadig snø, og en del spor kjøres på nytt. I dag har NEdre Eiker kjørt det meste av løyper i Ulevannsområdet, dvs Vrangla rundt, inn til Langvann, og ned Kamstrupen til Marivann. Lysløypa fra Aron er også kjørt.

Drammen har kjørt via Landfalltjern til Tverken og Skimtrunden. Her er det fine forhold.

På sørdsida av byen er alt kjørt, Skistadion, Strømsåsen, Hallermoen, Dalen/Olsrud-Sagdamrunden, alt rundt Mifhytta, samt på Vestskauen. Katthusdalen er ikke kjørt dessverre, men slik jeg forstå det, så handler det om de naturskadene som skjedde i 2012.

Fremdeles er det ganske kaldt, ca -9 grader og blåswixføre. Om man legger på et lag eller to med grønt kan det fungere.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Når kjøres Kanada-Nykjua i dag?

Anonym sa...

sent svar, men vi møtte 'bilen' mellom eiksetra og lelangen rundt 12+ i dag.

Dagis sa...

Noen som kjenner snøforholdene i Hvalsdammen-Skøyteløypa?

Anonym sa...

Synd med katthusdalen. Beste plassen å kjøre lange gode diagonaldrag i lett motbakke.

Unknown sa...

Gikk skøyteløypa rundt Hvalsdammen på fredag. Den er/var preppet og det var fine forhold.

Gunnar Schei sa...

Katthusdalen er fin, men ikke som diagonalbakke - det er jo en ren stakeøkt :)

Ettermiddagssol mot Svarthamna

Ettermiddagssol mot Svarthamna
En vårdag (?) i april

Bloggurat

Bloggurat

Bloggarkiv

Om denne bloggen

Skiføret i Drammensmarka er en blogg om nettopp skiføret i Drammensmarka. Fra tid til annen legger jeg inn turrapporter, turforslag o.l. Men i hovedsak er bloggen en hjelp til de som vil vite om forholdene i Drammensmarka.

Jeg poster hver dag det er endringer i forholdene, slik at du kan være trygg på at informasjonen er oppdatert. Siden jeg ikke har anledning til å løpe rundt i skogen hele dagen, baserer jeg meg ikke bare på egne observasjoner, men også på løypetelefonen og tips fra andre skiløpere.

Følgere

Bidragsytere

Google søk

Tilpasset søk